lauantai 10. kesäkuuta 2017

matkakirja tekeillä


Meneillään on uudenlaisen kirjan kokeilu. Katselin tuota Arne&Carlos: Minun kirjani -opasta ja ajattelin että tällä kertaa voisi tehdä matkakirjan paperiarkeista lähtien. Hitaasti etenee. Varastoista löytyi toki paljon erilaista kierrätettyä paperimateriaalia. Kuvat on valittu ja kehitetty. Tekstiä oli aika paljon. Kirjoitin muistiinpanoja matkan aikana ruutuvihkoon ja nyt se pitää kirjoittaa puhtaaksi ja sijoitella kuvat joukkoon. 


Olen päässyt jo ompeluvaiheeseen. Oppaasta poiketen en jaksanut kaivaa kaapista ompelukonetta, vaan yhdistän arkkiniput suurpiirteisesti käsin. Seuraavaksi saa suunnitella kannet. Aiheena on kevään Fuerteventuran matka.


10 kommenttia:

sinisukka kirjoitti...

Mulla on tuo sama inspiroiva opus, mutta mitään en ole vielä saanut aikaiseksi. Oliskohan jo aika tallettaa Barcelonan matkan muistot syyskuulta 2013 :D

Jokke kirjoitti...

Vieläkö muistuu mieleen :) Minä teen näitä että ei kokonaan unohtuisi.

Melissa kirjoitti...

Tuo voisikin olla piristävää puuhaa.

Jokke kirjoitti...

Tulee palautettua mieleen mukavia muistoja.

Sartsa kirjoitti...

Ompa hieno idea toteuttaa koko kirja matkakertomukselle. Ite oon aina jotain kirjotellu pienistäkin reissuista, mut ei oo tullu mieleen yhdistää niitä mitenkään. "Kootut matkat" . :)

Jokke kirjoitti...

Tässä kun itse kasaa sivut niin tulee ainakin sopiva määrä. Ja erilaisilla papereilla saa vaihtelua.

Poutapilvi kirjoitti...

Jänskää. Mukavan vapauttavaa. Minulla on rasitteena kirjansidonta-kurssi. Valmistuneen kirjan sivut ovat ihan tyhjät. En ole raaskineut laittaa sivuille minkäänlaista tekstiä saatika sitten kuvia. Tuo sinun tapasi voisikin olla hyvä lähestymistapa seuraavan kirjani "kirjoittamiselle".

Jokke kirjoitti...

Joo, olen saanut sellaisen kuvan kirjansidontakursseista, että hirveää niuhottamista joka millin murto-osasta ja materiaaleista. Todennäköisesti olen aivan väärässä, mutta olen pysynyt niiltä poissa ;)

Unknown kirjoitti...

Haa - Arnon ja Carloksen kirjan kokoamisohjeista minäkin joku aika sitten innostuin. Ajattelin tehdä muistikirjan, jonka kokoaisin kierrätyspapereista. Prokkis on kuitenkin vasta paperinkeräysasteella. :-)
Hyvää Juhannusta Jokkemaahan!

Jokke kirjoitti...

Kiitos samoin! Kunhan paperit on kerätty, niin siitä se kirja pian syntyy :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...