lauantai 17. helmikuuta 2018

tilkkukassi


Sain lopultakin valmiiksi tilkkukassin, jota olen aina välillä tikkaillut. Mukana värjättyjä pellavia ja muita kangaspaloja. Pohjana on puuvillapellavakangas, johon tilkut on ensin kiinnitetty käsin tikkaamalla ja lopuksi ommeltu kassiksi. Laitoin tilkkuja aika harvakseltaan.



Ohjeen mukaisesti halusin kassiin nahkasangat, mutta olin jo luopua toivosta. Lopulta kierrätyskeskuksesta löytyi hyvä vyö, josta sangat sai leikattua. Leveät nahkavyöt ovat nykyään aika harvassa. Aika kauan kassi odotteli sangatonna ja olin jo tehdä sangatkin kankaasta.


Kassin idea on peräisin:

lisää vastaavia hakusanoilla boro bag, sashiko scrap bag

10 kommenttia:

Irma kirjoitti...

Kiva, tästä tykkään!

Jokke kirjoitti...

Sopii minulle, kun tykkään tuollaisesta repsuisesta. Käytössä varmaan rönttääntyy lisää.

sinisukka kirjoitti...

Kerrassaan mainio!!! Hihnan idea on myös hyvä!

Ingi kirjoitti...

Onpa kiva! Nahkahihnat ovat nätit ja käsintikkaukset myös!

Melissa kirjoitti...

Voi vitsit miten ihana :)

Jokke kirjoitti...

Kiitos! Vähän harmitti tuon vyön leikkaaminen, oli se niin retro.

Poutapilvi kirjoitti...

Ompa hieno kassi. Rönttökassi nin ku sanoit. Just se tekee siitä ihan design tuotteen. Hihnat on nin ku just.

Jokke kirjoitti...

Taiteellinen vaikutelma ;)

matkailijakirppu kirjoitti...

Todella nätti, mutta rouhean eläväpintainen kassi! :)

Jokke kirjoitti...

Kiitos, minä kun en liian täsmällisistä tilkuista niin välitä.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...